In de periode 2012-2017 ontwerp ik voor Rio de Bio, een biologische voedingswinkel met daarnaast ook een levendige food community. Ik verzorgde voor hun allerlei presentatievormen: flyers, waardebonnen, cadeaubonnen, advertenties, stickers, schapkaartjes, nieuwsbrief, vormgeving facebookpagina, tas, posters, productinformatiekaartjes, etc. Vanaf 2018 is Rio de Bio onderdeel van de winkelketen 'Odin' en wordt de vormgeving bij Odin centraal gedaan.
Brand values Tot 2018 is Rio de Bio een zelfstandig bedrijf en deze zelfstandigheid is bijzonder in de biologische voedingsbranche. Het feit dat ze hun eigen koers kunnen varen (bijvoorbeeld door inkoop van het assortiment, keuze voor de kleine leveranciers) wil men laten zien in de huisstijl. Een belangrijke value is daarom oorspronkelijkheid. Daarnaast bevinden zich in de klantenkring veel jonge ouders met kleine kinderen en ook de beleving van die jonge leeftijd ligt besloten in de stijl door vrolijkheid en creativiteit. Tot slot wil Rio de Bio zich ontwikkelen richting een delicatessenzaak, het 'verantwoord levensgenieten'. Proeverijen worden regelmatig georganiseerd. Het kleurenpallet van de huisstijl is daarom warm en chique.
|